Blogprojekt 2.nap - Egymásnak választottunk: Könyv


Sziasztok!! Itt is van a Blogprojekt 2. bejegyzése, tehát a könyvek!! Nagyon izgatott voltam a választásokkal kapcsolatban. Én Vhrai-tól kaptam Tommy Wallach: Kösz hogy... című könyvét, jómagam pedig Kamillának választottam. Lássuk, hogyan tetszett a könyv.

Oldalszám:   300 oldal
Kiadó: GABO kiadó
Címkék: kortárs, ifjúsági
Sorozat: - 
Molyon a könyv:  87%
Nálam a könyv:  4/5 csillag
Fülszöveg:  ,,Parker Santé ajkát már öt éve egyetlen szó sem hagyta el. Miközben osztálytársai fényes jövőjüket tervezgetik, ő csak sodródik, szállodákban bámészkodva üti el az idejét, a vendégeket figyeli. Amikor azonban megismerkedik Zelda Tothtal, egy ezüsthajú lánnyal, aki állítása szerint jóval idősebb, mint amennyinek kinéz, a fiú ráébred arra, hogy talán mégis van a világban néhány dolog, amiért érdemes élni."







Amikor megtudtam, hogy ezt fogom olvasni, nem hittem a szememnek. Egy pár éve valamelyik hipermarket polcain láttam először és már akkor is el akartam olvasni. Valahogy sose lett belőle semmi, megy a süllyesztőbe. Vhrai pedig mint egy gondolatolvasó kvázi a kezembe adta. 

A könyv inkább azok közé sorolható, amik egyszer olvasósak, de akkor nagyot ütnek. Komoly és egyben humoros. Mai is meg nem is. Egy kavalkád az egész. A történet furcsa, de csak éppen annyira amennyire kell, sok újat azonban nem ad, inkább beáll a többi közé.  Már maga a tény, hogy egy hotelben találkozunk a szereplőkkel megalapoz mindent, elsősorban a könyv hangulatát, ami nem feltétlen a legpozitívabb, de nekem pont ez tetszett, hogy végre nem egy boldogságban és cukormázban megforgatott valamit kaptuk, hanem volt súlya rendesen.

Nyilván akkor felmerül a kérdés, mi is adja a könyvnek azt a pluszt, amiről mindenki beszél? Hát a karakterek. Parker nem beszél, így papírra veti gondolatait. Ő került hozzám közelebb, talán azért mert egy különc srác de talán azért, mert olyan elképzelhetetlennek tartom, hogy ne ejtsek ki a számon egy szót se, így az ismerősség vegyül egy kis sajnálattal, persze a jófajtával. 
Zelda ezzel szemben rejtélyes, pezsgő karakter, aki nagyon jól tud azonosulni emberekkel, megérteni őket. Ezeknél fogva tudod magadhoz közel érezni, hiszen olyan, mintha téged is megértene, pedig nem is vagy ott. Az egyik legerősebb női karakter akit olvastam.

Az egész könyv patent, helyrerak téged azzal kapcsolatban, hogy mégis ki az akire számíthatsz az életben. Mindenkinek nagyon ajánlom és köszönöm Vhrai-nak! :)

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a rövidke bejegyzést, hamarosan jövök a következővel! :)

A Bogprojekt további részvevői:
Felhő (Felhő olvasónapja)
Beatrice (Molybirodalom)
Kamilla (Könyves boldogság)
Vhrai (Libellum)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések