The Harry Potter Book Tag


Sziasztok!! Bár a blog megváltozott, nem felejtettem el, hogy mivel is foglalkoztam előtte, így a Book Tageket sem. De hogy megfeleljek mindennek, egy HP-s Taget hoztam. Itt mindig egy varázsigéhez párosítok egy könyvet majd. A varázslatok mellé magyarul kiírtam, mire is lettek kitalálva, ha esetleg nem ismerné behatóan őket valaki. Kezdjük is el!



Alohomora (Nyitóvarázs) - Egy sorozat első része, ami lenyűgözött
Minden idők legjobb első része talán nálam Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek-je, ami egy sorozat (?) kezdő kötete. Nagy szívfájdalom ez a könyv, de azon kívül, hogy elolvasása után semmilyen nemű víz nem marad benned, az egyik leglenyűgözőbb történet amit valaha olvastam. A karakterek nagyon megszerethetőek, talán túlságosan is, minden a helyén van benne. Van egy második része is (Miután elvesztettelek) amit még nem olvastam, de azt rebesgetik, nem olyan mint az első. Úgy látszik, ez a könyv szinte mindenki szívét meghódította. Egy biztos: mi az osztálytársaimmal még az olvasás utáni napon is szabályosan bőgtünk a tesiöltözőben.



Accio/Invito (Begyűjtő bűbáj) - Egy könyv, amit bárcsak most a kezedben tarthatnál
Ez egy elég friss élmény, 2018 második olvasásának folytatása lenne ez, Audrey Carlan: Calndar Girl: Április-Május-Június című könyve. A sorozat alapvetően egy eszkortlány 12 hónapos kalandját mutatja be, aki apja megmentésén dolgozik. Ahogy már Molyon is mondtam, ez ahhoz képest, hogy a főszereplő csaj egy eszkortlány, egy nagyon szerethető könyv, Pörgős cselekmény, egész jó (néha elég megszerethető) karakterek, forró esték és kész. A legnehezebb, hogy nekünk is, Miához hasonlóan, el kell szakadnunk egy ügyféltől. Ez hol fájdalmas, hol nem. A második részhez kaptunk egy kis betekintőt is, így csak még izgalmasabb várni rá. *kíváncsi*
P.S: ehhez a varázsigéhez nem volt Gif, így ez van, és lesz is még egy ilyen, ezért bocsi.



Avada Kedavra (A gyilkos átok) - Egy gyilkos könyv. Minden értelemben. Értsd ahogy akarod.
Hmm..nem adsz sok támpontot te Tag. Olyan sokféleképp lehet ezt érteni. De ha nem segítesz, csinálom úgy, ahogy először beugrott. Számomra egy ,,gyilkos" könyv olyan, amitől eldobom az agyam, és percekig ülök szájtátva, akár egy hal :D  Cassandra Clare: Elveszett lelkek városa című regénye nekem ilyen volt. Nagyon szépen fel voltak egymásra építve a cselekményszálak, tele volt jobbnál-jobb fordulatokkal. Simon ennek a könyvnek garantáltan a húzó karaktere, ha nem lenne a könyv sem lenne. Az egyik kedvenc részem volt a sorozatból.



Confundo (Konfúziós bűbáj) - Egy könyv, ami összezavar
Nem sok ilyen könyv van, főleg olyan, ami egymagában áll, tehát nem egy sorozat része. Sorozatoknál inkább a függővég miatt van ez. Egyedülálló részek közül talán az egyik legjobb példám erre egy John Green könyv, a Papírvárosok. Az egyik kedvenc könyvem az írótól, viszont emlékszem, hogy miután elolvastam, nem tudtam elönteni, hogy most akkor tetszett, vagy nem. A cselekmény és a szerelők is nagyon furcsák voltak, ez az egész filozofikus vonal szokatlan, nem is tetszett, kellett egy újraolvasás és több könyv Greentől, hogy megszokjam. Most az egyik kedvencem, ajánlom mindenkinek! :)
By the way: Ez  a Gif az egyik kedvenc jelenetemet ábrázolja, egyszerre aranyos és vicces is :D



Expecto Patronum (Patrónus bűbáj) - A te ,,lelki társad" persze könyvben
Szóval most egy embert kéne kiválasztanom, aki a lelki társam. A kérdésem: Csak egyet lehet?? :D Ez nehéz, nagyon nehéz...Nagyon sok emberhez szeretnék hasonlítani, de itt inkább azt kéne keresnem aki hasonlít rám: ez pedig nem más, mint Mia Hall a Ha maradnék-ból, ami Gayle Forman könyv. Mia egy csendes, szende kamasz lány, akinek a családja és szerelme a legfontosabb egy dolog után: az pedig a ZENE. Én is inkább visszahúzódó vagyok és a zene körülbelül 6-7 éves korom óta fontos nekem, amikor is az oviban kezdtünk népdalokat tanulgatni, persze nagyon egyszerűen. Mia stílusa (ha már csak a filmet nézzük is) hasonló a sajátomhoz, elegáns és lányos. A döntésével, amit hoz maximálisan azonosulni tudok, és nagyon örülök, hogy a második részre is tudott fejlődni egy keveset. :)



Sectumsepra (Kaszaboló átok) - Egy csavaros, sötét történet
Erről azonnal valami jó kis fantasy jutott eszembe, hiszen azokban szoktak nagyon nagy csavarok előfordulni, illetve egyiknek másiknak egészen sötét a világalkotása. A baj csak az, hogy én mostanában elég kevés jó fantasyt olvasok. Amik mégis a kezembe akadnak, vagy nagyon lightosak, vagy nem igazán tetszenek. Kim Harrison könyve, a Boszorkányfutam és annak világa már kezdi megközelíteni azt a világot, amit én szeretnék elérni, de még mindig nem mondható dark fantasynak ahhoz elég szolid alkotás.



Aparecium/Vizualicus (Megjelenítő varázs) - Egy könyv, ami meglepett, jó értelemben
Egy szintén viszonylag új olvasásról van szó, az évem első könyvéről, és ez a könyv pedig Pierre La Mure: Moulin Rouge. Ezt anyukám párjától kaptam karácsonyra, mivel nagyon szeretek festőkről és a képeikről olvasni, és ez Henri de Toulouse-Lautrec festő életrajzi regénye (ő festette az At the Moulin Rouge című festményt). Az elején azt hittem, meghalok az unalomtól, lassan kezdte, de a betegségeitől kezdve beindultak az események és a képekkel együtt egy igazi kis kincs volt, ami fent tartotta az izgalmamat végig. Meglepett és aki szereti a festőt, vagy csak a művészeteket, az mindenképp olvassa el mert az ezek mellé még egy jó adag párizsi életérzést is kapunk.


Ennyi lett volna ez a Book Tag (és igen, direkt nem raktam bele egyetlen egy Harry Potteres könyvet sem :D), remélem tetszett, ha van kedved, csináld meg te is, én pedig hamarosan jövök a következő bejegyzéssel!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések