Blogprojekt 1.nap - Egymásnak választottunk: Zene


Sziasztok!! Először is, nagyon furcsa most géphez ülni, hiszen legalább 3 hete nem volt bejegyzés, mert nem szeretek olyat kiadni a kezem közül, amivel nem vagyok elégedett. De most egy kisebb dömping jön, hiszen egyben hozom a hétvégi Blogprojektet (köszi Wifi én is szeretlek...) amiben egymásnak választottunk zenét, filmet és könyvet, így egy kicsit kilépve a komfortzónánkból, és be kell valljam, nálam bejött.

A zenét számomra Beatrice választotta, ami nem volt más, mint egy banda, a Red Hot Chilli Peppers. Róluk először Leiner Laura: Bábel című könyvében hallottam, de valahogy sosem jutottam el odáig, hogy akár egy zenéjüket is meghallgassam.

A banda:
A Red Hot Chilli Peppers (rövidítve RHCP) amerikai rockzenekar, amit 1983-ban alapítottak Los Angelesben.  A fiúk funkkal  vegyített rock zenét játszanak, amiben más műfajok stíluselemei is megtalálhatók. A jelenlegi tagok: a két alapító tag Anthony Kiedis (ének) és Michael ,,Flea" Balzary (basszusgitár), Chad Smith (dob) és Josh Klinghoffer (szintén gitár). A tagok viszonylag sokszor cserélődtek, így azokat nem írnám le, inkább nézzen utána, akit nagyon érdekel. Többször jártak hazánkban utoljára 2016-ban, húsz év után ismét. Akkor Anthony (akinek apai nagyapja Magyarországból vándorolt Ausztráliába) így nyilatkozott:

,,Különleges érzés volt sétálni tízéves lányommal Budapesten, őszintén megérintett az ittlét, hogy én is része vagyok a magyar kultúrának. Másrészt soha nem éltem itt, nem beszélem a nyelvet, nem tudok egyetlen itt élő rokonomról sem." 

Évről évre határozták meg a toplistákat és értek el ott előkelőbb helyezéseket. Sőt 2012-ben bekerültek a Rock and Roll Hall of Fame legendái közé. Nem hiába a sok éves munka, az RHCP mai napig az egyik legsikeresebb rockzenekar, ha akarjuk, ha nem. 

Én 3 dalt hallgattam folyamatosan, az egy hónap alatt :)


Red Hot Chilli Peppers - Snow
Amikor először meghallgattam, bevallom, nem szerettem ezt a dalt, de ahogy hallgattam, úgy kezdett tetszeni, még a végén már az iskolában is ezt dúdolgattam, fiú osztálytársaim legnagyobb örömére (náluk nagyon nem játszik a rockzene :D). Amikor meghallom, mindig egy tábortüzes, dalolászó este jut eszembe, ahol a társaság a fontos. Nem kell itt zúzós rockra gondolni, egy lightos és fülbemászó dalról van szó.  A snow (hó) egyszer fordul elő, de akkor viszonylag mély gondolatokat hordoz, csakúgy mint maga a dal, így ez, az általam elképzelt képnek ellentéte lett.

,,When will I know that I really can't go
To the well once more time to decide on?"


Red Hot Chilli Peppers - Californication
Ezt viszont már az elején nagyon szerettem, így a 3-ból ez a kedvencem, annyira, hogy már az első héten kívülről énekeltem. A dal tipikusan olyan, aminek figyelsz a szövegére, pont azért, amiről szól. Ez pedig az álmodott Kalifornia és annak árnyoldala. Hogy miket kell megtenned ahhoz, hogy egyáltalán valaki legyél ott. De persze álmodni lehet. Stílusát tekintve olyan a dal, mintha egyből kettő lenne, van a refrén, ami ütős és a többi versszak, amik egy kicsit melankolikusak, gondolatba ejtőek. Ha valaki kicsit jobban bele akar látni Hollywood csillogásába, mindenképpen hallgassa meg.

,,Celebrity skin, is this your chin
Or is that war you waging?"


Red Hot Chilli Peppers - Otherside
A három közül ez a leglassabb, de ez még nem jelenti azt, hogy a rock vonalat eltörölték, sőt itt erősebben kihallatszik a gitár és a dob basszusa, ami megadja az alapot az énekhez. Enélkül nyilván nem lenne ugyanaz a dal, kell bele ez a mélység, hiszen ez illik a témához. Az egész egy nagy metafora a normál életbe való visszatéréshez a függőség után, és egyben tisztelgés a zenekar egykori tagjához Hillel Slovakhoz, aki herointúladagolásban hunyt el. Talán ez az egész adja a dal nagy sikerét és szépségét.

,,I heard your voice through a photograph
I though it up it brought up the past."

Köszönöm, hogy elolvastad, nemsokára érkezem a következővel. :)

A Bogprojekt további részvevői:
Felhő (Felhő olvasónapja)
Beatrice (Molybirodalom)
Kamilla (Könyves boldogság)
Vhrai (Libellum)

Források:
A bandáról - (Wikipédia)
 Az RHCP 2016-os fellépése - (24.hu)




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések